Fyra veckor

Fyra veckor gamla och det är full fart mellan tupplurarna. Nu har alla valpar tagit sig över kanten till valplådan vid något tillfälle, men som tur är uppfattar de ännu valplådan som en trygg plats och försöker nästan bara ta sig ut när mamma är för långsam med att kliva i. En som klev ur tidigt i morse klev självmant in igen när det blev sovdags.

Valparna ser för härliga ut när de drabbas av "spring i benen". Då kastar de sig iväg i jämfotaskutt, och eftersom balanse inte är den bästa slutar det gärna med en kullerbytta. De gör lekinviter mot varandra, drar varann i svansen, brottas och jagar varandra någon kort bit.

Mig verkar de se som sin favorit kamp- och bitleksak. Jag vet inte om jag ska känna mig hedrad eller bara öm... Att ta sig fram i köket när valparna springer omkring är förenat med viss svårighet. Två som drar i ena byxbenet och ett par andra som skuttar kors och tvärs framför fötterna. Att moppa golvet går än så länge ganska bra, men snart har man väl ett par valpar hängande i moppen så snart man försöker! Kökshandukarna har fått flytta upp på köksbänken - de var också väldigt roliga som kamptrasor.

Valparna får ha lite leksaker i valplådan, och det kommer fram andra leksaker när valparna är lösa i köket. Ytterligare några har de fått ha de korta stunderna som de varit ute på altanen. (Än så länge har vädret inte varit så nådigt, så valparna har bara fått lufta sig lite kort.) Trots tillgången på leksaker verkar tidningspapper vara i särklass populärast. Det är jättekul att gör konfetti av! Bildbevis nedan:

I lektagen


Kommentarer
Postat av: Kattis, Tarass & Ghetto

Ååååh, de är ju bara för söta... du må tro att jag har beundrat bilderna. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback