Ett dygn

Tänk, det har bara gått lite drygt ett dygn sedan valparna föddes! Det känns som mycket längre. Hilda har hunnit vänja sig vid mamma-rollen och verkar trivas med den. Hon är så försiktig med sina valpar, rör sig väldigt försiktigt i valplådan så att hon inte ska trampa på någon eller råka lägga sig ned på någon av de små. Annars går tiden åt till digivning och toalettbestyr. Valparna blir väl omhändertagna.

Jag fick sova ordentligt inatt, även om jag var upp ett par gånger för att titta till familjen. Nu börjar jag fungera bättre, igår kände jag mig lite som en zombi. Igår kväll skulle jag ändra i de annonser som jag har på nätet, från planerade valpar till födda, och i samband med det få med att pappa Emil blivt "Årets Bästa Belgare" i sök. Det vara bara det att jag skrev 2007 istället för 2006, så nu har Emil och Bonnie något att leva upp till.....

Några av valparna är inte tingade än. Jag hoppas att de kommer till aktiva hem för jag tror att de här kan bli riktigt bra tävlingshundar. Både Emil (ffa) och Hilda har ju visat framfötterna på tävling, båda är föriga och trivs med folk. De har också bra föremålsintresse och arbetsvilja och är skottfasta liksom deras syskon, så det finns i alla fall goda förutsättningar för att valparna ska bli bra arbetshundar.

Här kommer en närbild på ett par trötta blivande busar
Ett dygn

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Hur kan de bara vara så söta, såna här småkottar?

2007-03-12 @ 12:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback