Full fart

Tänk vad fort det går ibland! Nyss var det bara äta och sova som gällde, men igår kväll och idag har det börjat hända saker. Helt plötsligt (känns det som) har valparna börjat göra tafatta försök att leka, de ylar och skäller och morrar - ja, jag tror att det är det de försöker göra, vilket liv! Innan var det mest pip och gnäll när mjölkbaren inte var precis inom räckhåll. Och knorrande under sömnen...

Det är inte så långa stunder som de leker precis, kanske under fem minuter sedan de vaknat efter en uppiggande tupplur och hunnit få i sig något stärkande. (Eftersom de ser ganska berusade ut när de ska ta sig fram, så är det inte utan att man får associationer till drinkar och barer.) Nu kissar de och bajsar även utan hjälp, så det är tillbaka till tidningspappret och det är lite halare att ta sig fram på. Bakbenen är det lite kämpigt att komma upp på så här till en början, men det går! Det är ju inga avancerade lekar de sysslar direkt, de går fram till varandra och morrar? lite, öppnar sina tandlösa munnar och ser jättefarliga ut.

Matningen med "riktig" mat är ingen succé än. En eller två av valparna tycker det är gott och försöker suga i sig det som bjuds och vill ha mer, de andra tuggar länge på det man stoppat in i munnen på dem, men verkar mest ointresserade. Nåja, de är ju inte särskilt gamla än. Förhoppningsvis vill och kan de äta lite annat mot slutet av den här veckan. Det vore skönt, för Hilda vill inte längre äta all mat jag bjuder henne på och hon är inte tjock.

Det har varit lite slött med träningen senaste veckan, men igår gjorde jag ett ryck igen. Tango och Salsa fick göra ett uppletande, och så började jag och Salsa kämpa med framåtsändandet igen. Det gick ganska bra redan tidigare, men jag vill ha större precision i momentet. Om någon vecka tänkte jag också se om Hilda är lite sugen på träning igen. Det vore väldigt trevligt om hon kunde ta sig till elit i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback