Tävling

Ja, då har Salsa och jag testat att tävla i lydnadstrean med de nya reglerna. Det som gick bra gick riktigt bra, och det som gick dåligt gick uselt. Och inte kan jag skylla på reglerna, möjligen har valparnas ankomst stört min lust och koncentration på träningen en aaaning....

Man ska t.ex. inte sluta träna det som hunden verkar säker på när tävlingen närmar sig. Sedan ska man träna mycket mer med dirigering än vad jag har gjort. Inkallning med ställande och läggande trodde jag att Salsa kunde, men inte lade hon sig ner på tävlingen inte. Sedan blev det tjuvstart vid inkallning från rutan - attans, annars hade vi haft lite poäng där i alla fall. Men sättande under gång blev det tio på, och en nia på fjärren, det är jag stolt över. Vittringsapportering var väl det enda där jag kan säga att Salsa inte kan momentet än, där måste vi backa ett par steg i träningen.

Men nu vet jag bättre vad vi behöver lägga krut på på träningen, och det är ändå trevligt att se att Salsa håller koncentrationen och humöret uppe under ett helt lydnadspass. Framöver är det brukslydnad som gäller. Här i Mellannorrland är spårsäsongen ganska kort, så det gäller att vara förberedd när säsongen startar. Men jag tror att vi kanske får skjuta lite på debuten, sex vildbasare som ska ses efter kan begränsa träningen en aning.

Ett par nya bilder:

Trygg buseSovande buse

Det är tryggt hos mamma! 

Kommentarer
Postat av: Åse

Å guuuuud så söta bilder. Helt underbara! Man kan ju inte annat bli än valpsjuk då man ser så söta valpar - och mamma!

Postat av: Gitte

Ja vad söta dom är....så mörka och fina!
Gratttis till debuten med nya regler...Jag och Blissa ska börja träna så fort hon kommit lite mer i form efter valparna. Ha det så gott med valpar och vuxna hundar.
Kram Gitte

2007-03-19 @ 12:00:17
URL: http://www.simplesite.com/theblonde
Postat av: Anna

Men vilka mys-bilder...såååå söta!

2007-03-19 @ 18:16:54
URL: http://annashoffar.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback