Flyttat

Nu har den första valpen flyttat hemifrån. Det är Skoj som har fått en ny husse och matte, och nya lekkompisar. Det känns lite vemodigt, men eftersom Skoj inte flyttar så långt så kommer vi att ses ganska snart igen! Och jag kommer att ha förmånen att få följa en av valparna på nära håll.

Galej åker härnäst. I veckan kommer han att få följa med sin pappa Emil och mallen Assi till Valla i Katrineholmstrakten. Eftersom matte Bonnie är lika intresserad av alla valparna som jag, så kommer jag säkert att få höra mycket om hur det går för lille Galej också. Sedan är det Stojas tur. Hon åker inte lika långt, bara till Sundsvall. Det är lättare att ordna valpträffar när valparna bor någorlunda i närheten!

Toka kommer att få stanna hos mamma, mormor och morfar. Hon är ganska vild, så jag skulle antagligen bara få tillbaka henne om jag lyckades sälja henne! De två andra som är osålda är två raringar. Lilla Busa älskar människor, och blir sååå lycklig om någon vill hälsa på henne. Hon tycker det är jättemysigt om man bär på henne! Men hon är ingen mes - är det något som inte passar så kan hon fräsa ifrån ordentligt! Lille Spex är en okomplicerad kille. Glad, lättsam och social. Både Spex och Busa har rest det ena örat medan det andra fortfarande hänger - de ser så charmiga ut!

Alla valparna har fått ett första bad. Det var verkligen välbehövligt, smutsvattnet rann i strida strömmar från dem. Efteråt såg de helt annorlunda ut. Helt plötsligt hade deras pälsar fått lyster och färger! Innan var de alla ganska gråbruna....

Idag fyller Hilda och hennes kullsyskon fyra år! Grattis! Tänk att det är så länge sedan den första Turbulenskullen kom till världen. Få se om det blir någon ytterligare kull Turbulenser om ett par år, på Hildas halvsyster Miranda. Men först måste Busa och Spex få nya hem.

Kommentarer
Postat av: Kattis Lundgren

Hejsan!

Vad roligt att få läsa om de olika valparna i det här inlägget! :-)

Skrattade gott åt din förundran över skillnaden föra och efter bad - det är sådant man inte riktigt tänker på. *skrattar* Jag är inte världens "duktigaste" på att bada mina hundar, men ack vilken skillnad det blir då istället! ;-)

Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback