Två kvar

Ibland händer det mycket på kort tid. Nyss var mitt hem fullt av valpar, nu är det bara två kvar. Stoja flyttade till Sundsvall förra helgen, och verkar trivas bra med sin nya familj. Idag var det Spex tur att flytta hemifrån. Han får en riktigt lång resa med bil ikväll, hela vägen till Haparanda! Kullen är nu spridd över större delen av Sverige, känns det som.

Kvar hemma är Busa och Toka. Det känns väldigt mycket lättsammare att bara ha två valpar att ta hand om. Den senaste veckan har jag varje morgon tagit ut tre busar på kort promenad i koppel till fälten och skogen. Där har de kunnat springa lösa och när vi sedan har kommit hem har de sovit gott hela förmiddagen. När valparna fått sitt, är det dags för mig att ta ut de vuxna hundarna. Man blir inte fet av att föda upp valpar...

Toka och Busa
Busa och Toka i lektagen

Det är väldigt skönt att ha en trädgård - eller vad man nu ska kalla det - att släppa ut valparna i. Än så länge är de ganska nöjda med att få leka där, och jag behöver inte gå dubbla promenader fyra gånger om dagen. Förhoppningsvis får Busa ett eget hem snart, så att både hon och Toka kan få någons (mer eller mindre) odelade uppmärksamhet och tid.  Har man flera hundar blir det ofrånkomligen så att var och en får mindre "egen" tid med matte eller husse.

Busa 10 v
Vad vill du matte? Busa undrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback