Vinter

Jag har inte riktigt hängt med i hur resten av Sverige har det med vintervädret, men en sak är säker - i Östersund har vi Vinter! Här snöar det och snöar, och jag skottar och skottar. Och varje gång jag är ute och åker skidor med hundarna, är det till att göra nya skidspår. Och det är jättehärligt med riktig vinter!

Vinter 08


Jag kämpar på med lydnadsträningen, och nöter på de moment som hundarna är sämst på. Ibland känns det riktigt lovande, och jag tror mig om att kunna starta alla hundarna i de klasser jag har som mål. Sedan strular det, och allt känns bara hopplöst!


Salsa och jag tränar dirigeringar, och även om dirigering för apportering börjar lossna lite, så är det där med dirigering till rutan tydligen omöjligt att begripa! Andra eller tredje skicket går ju bra, men det är redan det första skicket som måste fungera eftersom man bara har ett försök på sig på tävling....!

Men den här helgen bestämde jag mig för att helt strunta i att träna. Det var mycket mer lockande att uttnyttja den fina snön till skidåkning istället. Igår blev det två kortare turer, en med Hilda och Salsa och en med Toka. Idag var jag mer alert och tog två längre turer. En med "tanterna" och en med Toka och hennes boxerkompis Vide.

Sahilda jan-08
Salsa och Hilda

Kompisarna
Toka och Vide

Vides matte jobbar i helgen och då kan det vara svårt att hinna aktivera en glad boxer med mycket energi (detsamma gäller en livlig terv). Eftersom Toka och Vide har väldigt kul ihop så är det bara trevligt att ha båda med på tur. De är ganska följsamma och kommer när man ropar, så de kan vara lösa större delen av tiden. Till nästa vinter får de kanske vara med och dra lite på skidturerna, men än är de för unga.

Toka i snö


Kommentarer
Postat av: Kattis

Ha ha ha, vad jag känner igen mig i det där du skriver om lydnadsträningen. Man tycker att det går bra, och jajjemänsan: nu ska här startas på prov... och dagen därpå så går INGET som man vill. :-)))

Hundarna ser ut att ha det otroligt härligt i snön!´Vi har sådan tur, att på Hundtorpet (vår BK) så är det vacker vinter iallafall och man kan verkligen njuta av promenixer. Här hemma i Idbyn (ca 1,7 mil från klubben) så är det minsann mycket mindre snö. Men då kan man träna uppletande utan problem isället! ;-)

Må så gott!

Postat av: Åse

Ja du, njuuuut var snön och vintern. Här i mälardalen har snön lyst med sin frånvaro i princip hela januari. Vi fick lite snö som faktiskt låg i säkert tre-fyra dagar precis i början av januari. Det var iaf så att vi hann åka pulka en gång...

2008-01-31 @ 10:23:16
URL: http://didriksson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback