Cirrus har flyttat hem

Nu har Cirrus fått åka hem igen. Igår gjorde Hilda, Cirrus och jag en bilfärd till Gävle, där Cirrus matte mötte oss och hämtade sin vovve. Hoppas resten av resan gick bra! Ja, nu har visst Cirrus egentligen en ny matte sedan några år, men hon är bortrest och Cirrus ska bo hos sin första ägare ett tag. Tycker lite synd om den numera "riktiga" matten som har fått vara utan hund så länge - stort TACK för lånet! Cirrus har skött sig utmärkt.

Jag blev nästan lite förskräckt dagarna innan jag skulle lämna igen farbror. Han hade blivit riktigt mager trots att han ätit bra nästan hela tiden. Men att vara kär brukar ju kunna leda till viktnedgång... Jag gjorde ett tappert försök att göda Cirrus dagarna innan han skulle hem, men fet var han inte. Hos Åse hinner han nog säkert både vila upp sig och få mer kött på benen innan matte får se honom...

Hilda har också blivit lite tunn, ändå har jag medvetet försökt få henne lite rund (med betoning på lite). Under förra dräktigheten och digivningen blev hon nämligen väldigt mager, så jag tänkte att hon skulle ha lite att ta av den här gången. Ja, det är inte mycket med mina planer som har gått i lås! De enda som har lagt på sig är Toka och Salsa, och ffa i Salsas fall är det absolut inte nödvändigt. Men nu när de "bara" är tre, kan vi börja gå längre promenader igen så då ska väl de småfeta bli som vanligt igen. Och Hilda kanske äter mer nu när kärleken inte tar all energi.

Och så en bild på den fantastiska, otroligt duktiga lilla Toka! (Jag ska snart sluta skryta.)

None
foto Kattis Lundgren

Tack för alla gratulationer! Jag gottar mig så länge det går - på tävling är det som i resten av livet, ömsom vin, ömsom vatten. Det gäller att lära sig simma, och inte låta vinet stiga en åt huvudet!

Kommentarer
Postat av: Åse

Cirrus tog resan hem med ro och har också redan anpassat sitt (återigen) liv till våra rutiner. Svärmor ringde igår och hörde hur det var med "den förlorade sonen". Hon saknar nog honom en hel del skulle jag tro. :-)



Nu håller jag mina tummar benhårt för att några "små soldater" ska hitta rätt och att det blir ett gäng små valpar som ser dagens ljus och ca 2 månader.

Postat av: Kattis

Vilken rackarns fin bild. ;-) Jag blir lika stolt varje gång... :-)))



Ha! Än behöver du inte sluta skryta... du får en månad till - minst! ;-)

2008-11-18 @ 22:36:03
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback