En ljusning

I alla fall ur min synvinkel så har det ljusnat lite. Igår kom det lite snö, och det är otroligt vilken skillnad det gör på mörkret. Utan snö så sugs liksom allt ljus - från gatlyktor, billyktor mm - bara upp i kvällsmörkret. Men med lite snö på marken så sprids samma ljus omkring, och det blir halvmörkt och skuggor istället för ett kompakt mörker.

Och sedan har Hilda (äntligen) kommit igång ordentligt med löpet. Inget höglöp än (suck), men definitivt ett riktigt löp. Jag började bli rädd att hon skulle sluta helt och vänta ett par veckor innan hon kom igång ordentligt. En del tikar gör så. Men så illa blev det inte. Och med illa, menar jag mest att min planering skulle bli helt åt skogen. Jag måste ju förvarna min chef om kommande valpledighet och helst ska det då inte sammanfalla med att någon annan ska vara ledig en längre tid samtidigt.

Det är bara att glädjas åt det vackra vädret och åt att hundarna mår bra. Cirrus och Hilda trivs bra ihop, och de andra har accepterat att han bor hos oss. Igår var jag ledig så att jag kunde gå ut med vovvarna i skogen i dagsljus.


Cirrus och Hilda ute i årets första snö

Kommentarer
Postat av: Annica

Va söta dom är tillsammans.Fina valpar kommer det att bli.



Hare gott

Postat av: Kattis

Vad härligt att det börjar bli lite porrigt hos er! ;-)



Och jag instämmer med föregående skrivare: tor oxå att det kommer att bli fina (och härliga!) valpar. :-)

2008-10-30 @ 18:53:58
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/
Postat av: Annica

Hej på er! Vi från Bräcke dvs Annica och hundarna följer allt med spänning, det är roligt att följa er på nätet. Håller med den andra Annica om att dom är söta tillsammans och att det blir fina valpar.

2008-10-31 @ 09:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback