Ny rapport från kärleksfronten

Nu har Cirrus varit hela två dygn i det Turbulenta hemmet. Han verkar ta allt med ro och vara vänligt och glatt intresserad av det som händer omkring honom. I morse började han visst känna sig vuxen sin nya roll, och talade om för en tänkbar rival att han skulle hålla sig låångt borta från den store ledaren. Den lille taxen var dock fräck nog att ge svar på tal...

Han är en gentleman när det gäller damerna, Cirrus. Han är mycket intresserad av Hilda, men när hon säger att "Nu är det nog!", så backar han genast och försöker ställa sig in genom att lägga sig ner, pussa henne på nosen och säga att jag är så snäll så snäll. Och Hilda tror honom för hon säger inte ifrån speciellt ofta. Men någon kärleksakt tillåter hon inte, än.

Tänk att jag låter mig luras varje gång jag har planer på att låta para Hilda! Jag vet att hon löper sällan (en fördel när man vill tävla), jag vet att hon har har långa förlöp, och ändå sitter jag där på slutet och får ändra på alla planer! Salsa följde liksom handboken hon, löp en gång i halvåret i tre veckor och höglöp runt dag 12-15. Men Hilda är inte som Salsa, det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Det är ju tur att jag hittills har träffat på tillmötesgående och förstående hanhundsägare.

Men Cirrus verkar klara det bra att bo tillsammans med en löptik. Visst är han lite orolig ibland, men han sover gott på nätterna och äter med god aptit. Det kan kanske hjälpa att det serveras lite färskfoder tillsammans med torrkulorna. Regelbundna lite längre promenader och ny miljö bidrar kanske till den goda nattsömnen.

Det är i alla fall en som inte har problem med vikten just nu, och det är jag! Dubbla promenader tre-fyra gånger om dagen (beroende på om det bara blir kvällskissning i trädgården eller en liten sväng runt kvarteret) gör att i alla fall jag känner mig välmotionerad!

Nu väntar vi bara på Hilda.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hejja hejja Hilda! Kämpa på, snabba på, tra-la-laaa! nynnar en lite uppmuntrande trudelutt ;-)



Han verkar för härlig Cirrus... vilka goa puppisar det ska bli! :-)



Håller tummarna... fortfarande. :-P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback