Nytt på kärleksfronten

Det är inte lätt att ordna med kärlek åt andra. Jag hade tittat på Hilda, räknat dagar i kalendern och gjort upp planer med hundvakter och hanhundsägaren. Och ju närmare det kom den planerade kärlekshelgen, desto osäkrare blev jag. Tänkte Hilda inte komma i höglöp i tid för helgen? Den som såg så bra ut med tanke på att matte hade en extra ledig dag i samband med helgen, och som verkade ligga helt rätt i tiden enligt "handboken".

Hilda verkade helt oberörd, så jag började bläddra förtvivlat i kalendern igen, räkna semesterdagar och titta på Hilda. Jag rådgjorde med kloka vänner som sa - Ta ett progesteronprov! Det tyckte jag verkade onödigt, för jag trodde att det bara skulle säga det som jag kunde se på Hilda - att det var för tidigt. Men, i desperation så blev det ett progesteronprov. Resultatet - det var för tidigt för parning!

En plan tog form i mitt huvud, och efter en försiktig förfrågan till hanhundsägaren så blev det en resa till Eskilstuna som planerat. Men inte för en kärleksstund för Hilda, utan för att hämta Cirrus till Östersund! Cirrus blev överlycklig över att få hembesök av en så väldoftande snygging. Han steppade och gjorde invecklade piruetter och turer som hade gjort vilken free-stylestjärna som helst grön av avund! Och Hilda tyckte att han var ganska okey han också, även om hon höll svansen tätt tryckt mot de delar han helst ville nosa på.

Och vilken kille han är, Cirrus! Att han har blivit kidnappad och förd till okänd ort av en främling verkar inte bekomma honom ett dugg. Men det är klart - föremålet för hans nyväckta kärlek finns ju med! Första natten borta, var hos en kompis till kidnapparen som bor i Uppsalatrakten. Inte ett pip från Cirrus, bara lite försiktigt tassande i natten ett par gånger. Sedan en lång bilfärd till Östersund idag. Lika glad var Cirrus varje gång han fick komma ur bilen, och lika villig att hoppa in igen.


En liten rastningspaus under resan

Just nu är han lite orolig. Tre vackra damer, och så får han nöja sig med mig! Men en av damerna har precis löpt klart och ska INTE ha valpar nu! En annan är kastrerad och MYCKET bestämd. Vi ska ju lämna igen Cirrus i lika gott skick som vi fått låna honom... Och Hilda är fortfarande inte riktigt lovlig. Hon tog en rejäl hårtuss av Cirrus när han blev för ivrig i morse, så det är lika bra att han får vila lite mellan varven. Det vore ju synd om de tröttnade på varandra innan det är dags på riktigt.

Måtte nu bara Hilda komma i höglöp under veckan! Visserligen är Cirrus en ängel att ha att göra med, men FYRA hundar är inte bara EN för mycket. I lördags njöt jag av en dag med bara en hund. Hundvakterna var vidtalade från och med fredagkvällen, så Hilda och jag fick en dag helt för oss själva. Oj vad enkelt det var, att bara ha en hund! Men, men, konstigt nog saknade jag ändå de andra två.

Nya rapporter kommer efterhand!

Kommentarer
Postat av: Åse

Härlig rapport! Jag filmade ju Cirrus steppande igår och tänkte lägga upp filmen på nätet. Jag länkar till den så snart jag är klar.



Skönt att det går bra och att han sköter sig. :-)

Postat av: Annica

Hej svejs! Hoppas att allt går bra nu med voffsingarna. Dom är ju såå söta där dom sitter tilsammans.



Vi hörs



//Annica

2008-10-21 @ 22:47:08
URL: http://www.tervoristerna.nu
Postat av: Åse

Hej Ingrid!

Videofilm finns nu på steppande Cirrus och Hilda. Länk finns i forumet på hemsidan och på min blogg.



/Åse

2008-10-22 @ 14:10:46
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Kattis

Åh, han verkar ju vara en underbar kille med alla tassarna på jorden. .-) Ha ha, att han slår frivolter och är lite tossig kan man ju förstå. ;-)



Hoppas det går jätte, jättebra med parningen!



Håller tummarna! :-)

2008-10-22 @ 18:02:15
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback