Ny tävling

Igår tävlade Hilda och jag i elitspår igen. Jag anmälde Hilda till fyra tävlingar precis innan hon började löpa, och hittills har vi kommit med på tre av dem! Och jag som trodde det var svårt att komma med på elitspår.... Ja, det är tjusningen med lottning - ibland kommer man med, ibland inte.

Den här tävlingen gick i Ånge. Det gick sådär - Hilda är inte på topp precis efter ett löp, och träningen blev väl inte heller optimal med Hilda i Tyskland en vecka. Men vi fick faktiskt ihop mer poäng än i Härnösand och vädret var perfekt med lite vind, halvmulet och uppehåll. Vi fick börja med lydnaden, och jag trodde att det skulle fungera riktigt bra. Men så var det det där med mattes nerver. Jag var av någon anledning mer nervös än någonsin, och det är inte så bra för Hilda.

Den här gången blev hon inte så låg, men hon hittade på nya tolkningar på momenten istället. Inkallningen i framåtsändandet struntade hon i - "du kommer väl till mig matte?" Hon vägrade sätta sig upp efter krypet, och på ljudgivningen började hon skälla för tidigt. Platsliggningen fungerade i alla fall lika bra som vanligt.


Hilda i Tyskland

Sedan var det uppletande. Det har aldrig varit Hildas paradnummer, så jag hade inte så höga förväntningar på det momentet. Men att byrackan skulle ta upp föremålen, försöka döda dem och sedan vägra komma med dem - DET hade jag inte väntat mig. Hilda brukar snällt bära in alla saker utan några våldsamheter, däremot vara lite svår att få ut i rutan efter de första skicken. En sjua i betyg kändes snällt av domarna, trots alla föremålen.

Spårupptaget blev också struligt och vi blev återkallade till rutan två gånger. Men Hilda var vid gott mod och jobbade på, så det kändes mer som otur att hon fick vittring på något "obehörigt". Sedan gick spåret riktigt bra även om vi missade en pinne. Slutpoäng för hela tävlingen blev 505, någonting, knappa 15 poäng från certpoäng. Vi kom på sjätteplats av tio startande, inte så illa det heller.

Än vet jag inte om Hilda är dräktig. Det har bara gått  2½ vecka, så det är för tidigt för att se något med ultraljud. Men spänningen stiger...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Gick ju riktigt bra på tävlingen - tänk alla faktorer ni hade emot er och ändå toppade ni ert årsbästa! :-) Bra jobbat! Eller kanske man ska säga "Gute Arbeit!" till Hilda numer? ;-)



Cirka 2 veckor kvar till ultraljud? Jisses ja, så spännande! :-)

Postat av: Kattis

Gick ju riktigt bra på tävlingen - tänk alla faktorer ni hade emot er och ändå toppade ni ert årsbästa! :-) Bra jobbat! Eller kanske man ska säga "Gute Arbeit!" till Hilda numer? ;-)



Cirka 2 veckor kvar till ultraljud? Jisses ja, så spännande! :-)

2009-08-03 @ 22:03:22
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Annica

Ja sa ju att hon skull vara på G när hon kom hem;)

Hon har ju varit ute & roat sig med en stilig kille.



Hare gott

2009-08-06 @ 14:19:47
URL: http://www.tervoristerna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback