Semester

Nu tar både jag och Hilda semester. Jag tar semester från jobbet och Hilda från tävlingar. Jag trodde att jag skulle tävla DM i spår i Sundsvall idag, men igår upptäckte jag att Hilda hade fått en brunaktig flytning, och bestämde mig för att ringa återbud. Det var bara det att när jag plockade fram PM.et för att se vilket nummer jag  skulle ringa, så stod det att tävlingen gick den 8/8, dvs att jag hade missat tävlingen!! Fy vad pinsamt! Men det var bara att bita i det sura äpplet och ringa och be om ursäkt.

Hilda mår utmärkt, och tydligen kan några tikar få en sådan flytning då fosterblåsorna fäster in i livmodern. Jag hoppas verkligen att det är det det är, och inte ett tidigt tecken på livmoderinflammation. Men som sagt, Hilda mår prima, och flytningen är helt luktlös.

Idag tränade jag spår och uppletande med Hilda, och tidigare i veckan har vi tränat lydnad. Det är bara att konstatera att oavsett om Hilda är skendräktig eller dräktig så fungerar det inte! Hilda lufsar omkring i sin egen lilla värld och saker som "sitt", "hit", "leta" och "spår" är helt okända företeelser för damen. Alltså har jag ringt återbud till den sista tävlingen jag vet att vi kommit med på. Det blir träningsuppehåll för Hilda tills dräktighetshormonerna lämnat kroppen och hjärnan fungerar i vanliga spår igen.

Toka kör med fullt ös, medvetslös. Hon har gjort stora framsteg i uppletande och gjorde definitivt ett mycket bättre arbete än Hilda idag. Det är å andra sidan inte så svårt... Vi tränar momenten i lydnadstvåan, och nu när Hilda får semester blir det mer intensivträning för Toka. Spår och uppletande tränar vi också med sikte på högre klass nästa år.

Medan Hilda kör med full päls för att visa pojkarna hur vacker hon är, så passa Toka på att förnya pälsen med sikte på att vara vacker för gossarna senare i höst. Jag hoppas hon inte tänker löpa på helt andra tider än tidigare hon också..

Jag fick en jättefin blomsterbukett från mina arbetskamrater i torsdags, och jag kan inte låta bli att visa den här. Bilden gör den inte riktigt rättvisa, men så här ser den ut trots att jag haft den i fyra dagar:



(Det är en avskedspresent eftersom jag inte kommer tillbaka till jobbet efter semestern.)


Kommentarer
Postat av: Kattis

Härligt med semester och Oh, så fina blommor du fick av kollegorna! Underbara! :-)



Hi hi, jag tycker Hilda förtjänar mammaledighet - och tänk vad bra, då kan du ägna dig mer åt Tokas träning och bara mysa med Hilda utan att få dåligt samvete. Inte så illa, nej. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback