Bara Raki kvar

Lagom som jag ställt in mig på att ha två valpar kvar över jul och nyår, så hörde en familj av sig och ville ha en av gossarna. Sambuca har precis åkt iväg med dem till Stockholmstrakten, och både Raki och jag saknar honom mycket redan. Sambuca kommer att få det jättebra, men jag har hunnit bli mer fäst vid honom än jag borde och nu känns det tomt.

Raki springer omkring och letar Sambuca, och gör att det känns ännu värre för mig. Han fick leka med storasyster Toka en stund, men nu var det Raki som tyckte det var lite läskigt medan Toka tyckte det var jättekul. Syster Toka har helt accepterat valparna vid det här laget, och istället för att springa undan med valpen efter sig, så var det hon som sprang efter valpen. Kul men lite otäckt, sa Raki. Var är brorsan?

Äntligen ser det ut som vinter ute, och mitt humör blir allt bättre i takt med att omgivningarna ljusnar. Årets höstmörker i kombination med influensan gjorde mig rejält deprimerad, och ingenting kändes riktigt bra. Nu känns det mycket bättre, även om Sambucas avfärd lägger lite sordin på stämningen. Men samtidigt är jag jätteglad att han har fått ett bra hem, för hur gärna man än vill och försöker, är det svårt att räcka till för fyra hundar varav två små valpar.

Nu gäller det bara för mig att komma ihåg hur mycket besvärligare det är med tre hundar än med två, så att även Raki får flytta hemifrån.... För närvarande känns det mycket svårt att tänka sig att sälja honom.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej!

Nu har jag precis träffat och gullat, gosat och luktat på Sambuca.

Åh, vilken fin kille! Och Micke och Eva såg så där löjligt stolta ut som man bara gör när man blivit med valp:-)

Ha det gott

//Annelie

2009-12-01 @ 14:28:09
Postat av: Annica

2009-12-02 @ 22:20:53
Postat av: Annica

Jag förstår att det är svårt att lämna ifrån sig valparna. Jag kommer aldrig att bli uppfödare för jag skulle stå med alla kvar:) Jag är sååå blödig.



Må gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback