Inställt MT

Det verkar som om jag, Busa och mentaltest inte är någon bra kombination. När Busa skulle göra MH reste jag ner till Skåne för att gå upp med Busa på MH:t. Hennes matte har lite svårt att ta sig fram i terräng. Vad hände då - jo, dagen innan MH:t fanns varken testledare, figuranter eller domare! Det blev alltså inställt. Busa fick bli mentalbeskriven senare, utan min medverkan.

I år kom jag överens med Gunilla om att ha Busa fyra veckor hos mig för att sedan gå upp på MT med både henne och Toka. Vad händer - jo, domarna visar sig vara dubbelbokade veckan och MT:t blir inställt en vecka innan det skulla ha blivit av! Jag har hittat ett MT om ytterligare en månad som jag har anmält Toka till, men Busa får åka hem nu. Det är bara för mycket med tre hundar i aktiv ålder.

Men jag har i alla fall lärt känna Busa. Det är en rar hund, snäll och angelägen att vara till lags. Jag hade lite funderingar på om jag skulle kunna tävla med henne medan hon var hos mig, men när Gunilla sade att Busa var helt otränad så menade hon verkligen det, och en tävling ligger alltför långt bort i tiden.

Busa satte igång att löpa när hon kommit till mig, och det har också lagt lite hinder för ev träning. Skjutbanan jag hade tänkt besöka regelbundet för skotträningens skull, hade semesterstängt, och på klubben har det bara skjutits vid ett tillfälle där jag kunde vara med. (Det gick ju bra, å andra sidan.) Nej, det är verkligen inte meningen att att jag ska gå med Busa på mentaltest.

 
Busa Virvelvind på besök i Östersund


Kommentarer
Postat av: Annica

Ibland blir det bara inte som man tänkt sig.



Kram

Postat av: Gunilla

Bööna och jag blev så glada att Buset kom hem igen!

Och Busa sa borta bra men att sova i egen säng det är liksom skönast.

2010-07-26 @ 11:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback