Gott och blandat

Tiden bara skenar iväg, och jag hinner inte med. Inte att skriva i bloggen i alla fall. Men eftersom jag äntligen lagt in sommarens bilder i datorn istället för bara i kameran, så tänkte jag att det var dags för lite uppdatering.

I augusti fyllde en kompis år, och för att fira sin födelsedag hade hon bjudit in sina kompisar till en gemensam fjälltur. Tältövernattning och korvgrillning stod på schemat. Det blev inte den uppslutning som kompisen tänkt sig, men vi som kom med hade en fin tur, som bara lite stördes av att det regnade på kvällen. Då hade vi i alla fall hunnit grilla och äta våra korvar, och bara efterrätten fick intas under tältduk.

Men hur mycket jag än älskar mitt lilla enmanstält för att det är så lätt att bära, så går det inte att komma ifrån att blöta tervar i tältet betyder massor med kondens och det blir både blött och kallt för deras matte! Jag kanske måste investera i ett tvåmanstält (eller byta ras?!), om jag ska fortsätta att tälta på fjällturerna.


Under vandringen var det i alla fall både soligt och varmt.

I september hade Ejra Djurklinik öppet hus, och min syster kom och hälsade på för att se hur vi hade det. Syrran har dåliga erfarenheter av Jämtland; blåsigt, regnigt och kallt! är hur jag tror hon uppfattar det. Och öppet-husdagen motsvarade hennes förväntningar. Max 4 grader varmt på dagen och massor med regn! Att så många kom till oss och tittade var förvånande, och glädjande!

Men sedan blev vädergudarna på gott humör, och efterföljande dagar bjöd på strålande sol och hög klar luft. Jag tog syrran till min favoritklädshop - Lundhags - en dag, och passade på att träna hundarna på Föllinge-Krokoms BK på vägen. Det känns bra när man kan förena nytta med nöje.


Några moln, men soligt och fint. Syrrans jacka är ny, inköpt på - ja, just det!

Jag hade bara två veckors semester under sommaren, och hade en vecka kvar att ta ut under hösten. Det blev Gotland i år igen, tillsammans med Eva som jag reste med ett tidigare år. Även den här veckan var vädergudarna vänligt inställda. Fastän vi fick både rikligt med regn och det t.o.m. stormade vid ett tillfälle så kom nästan allt regn och den värsta blåsten nattetid. Dagarna var soliga, om än lite kyliga.

Vi var ute och gick mycket, sov länge och åt gott. Perfekt semester! Hundarna tyckte också att den var bra, för vi tränade spår, lydnad och sök, och gick långa promenader med dem. Nästan varje dag bjöd på en ny plats för promenaden. Hundarna letade kaniner i buskar och i hål, och en morgon fick vi se en havsörn segla förbi när vi gick på stranden nedanför huset vi hyrde.


"Godiset tog slut, nu sticker vi!" Ett försök till gruppbild på Torsburgen på Gotland.

Sedan har både Ouzo och Absinthe röntgats ua både fram och bak - jättekul! Raki ska röntgas i november och Sambo snart han med, tror jag. Spännande. Jag har valpplaner som börjar ta form, men måste få slutgiltigt klartecken från hanhundsägaren. Tikarna kommer troligen att löpa i december/januari, så det krävs lite planerande för att få till en träff utan att resan blir alltför krävande (för mig). Ett tips är i alla fall att gå in på Ghedoes hemsida (se länkar)och ta en titt på en film på bloggen där. Kika också på lilla Dyra... och så säger jag inte mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback