Nästan rumsrena!

Valparna i den här kullen imponerar verkligen på mig. Visserligen är de morgonpigga (precis som sin mor och hennes syskon var) men de kan faktiskt somna om från kl 04 till kl 05. OCH, när man sedan stiger upp är det fortfarande nästan rent i valphagen! Någon kisspöl, ev någon bajshög.

Om man inte rusade upp som en 100-meterslöpare vid första ljudet från valparna i de andra kullarna så kunde man räkna med en fullständigt nedkissad och nedskiten valphage innan man hann få ut odågorna! Men att vara nästan rumsrena har "dansarna" varit från det att de blev knappt 6 veckor.


Föremålsintresse och kamplust finns!

Och i övrigt är de framåt, trygga, sociala, nyfikna, har bra kamplust och föremålsintresse. Pigga och busiga, som de ska vara. Och söta och goa, förstås!

Igår kväll tvättade jag hela gänget. Alla accepterade att bli duschade och shamponerade utan just några protester. Coola! Och idag fick de sin första biltur och sedan blev det fotografering hos en "riktig" fotograf. I bilen blev det lite mer protester. Körsång, skulle man kunna säga!

Men, jag minns när jag hade varit och vaccinerat och märkt bus-kullen - de skrek, sket och spydde i bilen så jag märkte hur jag ville trycka hårdare och hårdare på gaspedalen för att komma fram så fort som möjligt! Och de busarna hade faktiskt åkt bil flera gånger innan, men det var lika jobbigt varje gång.

Hos fotografen skötte dans-kullen sig med bravur igen. De hann ju bli lite trötta så det hjälpte väl till. ;-) Men jag tycker ändå att det är duktigt. De somnade medan de väntade, och när de blev väckta så ställde de upp och poserade nästan som vi ville. Sedan somnade de om igen. Och i bilen hem var det ganska tyst. :-)



Det går lite trögt med valpförsäljningen så det ser ut som om jag får gott om tid att njuta av de små liven. Jag smider planer för att kunna ge valparna miljöträning och aktivering fastän de bor kvar hemma. Jag hade räknat med att inte alla skulle vara sålda vid 8 veckors ålder, men jag hoppades att det skulle vara några fler. :-) Det är svårt att räcka till om valparna är för många, speciellt när de blir äldre.


Det är skönt i solen

Annars har träningssäsongen börjat på allvar här i Östersund. Nu tränar vi sök så ofta vi kan, Toka och jag. Hilda får träna spår, men har fått ta det lite lugnt en period eftersom hon är konvalescent efter operation. Jag beslöt mig för att låta kastrera henne eftersom hon blev så deppad efter de senaste två löpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback