Våren kommer

Det blev en fin vårvinter med möjlighet till härlig skidåkning i skog och på myr. Men nu är snön borta och små vårtecken börjar synas. Lite blåsippor i skogen, tussilago längs vägkanterna och i trädgården blommar krokus och scilla. Och därmed kan "skogsträningen" börja - spår och sök med hundarna!
 
Och det har blivit intensivträning i sök för hundarna den senaste 1½ veckan. Ett sökpass hann vi med hemma, sedan for vi iväg till Falun för en hel sökhelg med nya och gamla sökkompisar. Mycket trevligt! Och efter det fortsatte jag ned till Eksjö i Småland för en sökkurs i AfBV:s regi.
 
På vägen ned hann jag hälsa på ytterligare kompisar och min syster (jag försummade resten av släkten den här vändan), och jag fick också uppleva mer av våren än vad Östersund hade att bjuda på. En av många fördelar med att ha hund är att man får vänner över hela landet! De allra flesta av mina vänner har någon anknytning till hundar..
 
Lägret i Eksjö var både väldigt trevligt och givande. Trevliga träningskompisar och en duktig instruktör gjorde att man fick inspiration och nya idéer. När sedan Knas gick som tåget och hela tiden klarade nya svårigheter så kan det ju inte bli annat än lyckat! (Han är en fantastisk hund, min "lille" Knas - det har jag visst sagt förr.) 
 
Det enda som inte var toppen var att Toka inte var på topp. Troligen spökar hormonerna efter löpet. Hon kan bli lite dämpad några veckor efter löp, och då är det svårt att få till bra träning. Det är lite trist när det kommer just när man är iväg på kurs (och dessutom har anmält och kommit med på tävling sedan) men det är sån't som händer. Tur då att jag hade två med mig och kunde låta Knas gå två pass om dagen istället. Ja, nu var mina träningskompisar bussiga och lät mig träna två hundar vissa pass - tack snälla ni!
 
Men det var nog sommarsemestern som gick den veckan. Jag har bestämt mig för att starta en egen klinik, och nu blir det fullt upp med att få igång verksamheten. Lokal har jag hittat och banken har lovat mig att få låna pengar, så då är det "bara" allt annat som ska till. Hjälp! Dessutom ska jag jobba ett par dagar i veckan på apotek och en månad i sommar. Men det är det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback