Träning lönar sig!

Nu har vi klarat det! Salsa och jag fick förstpris i lydnadsklass III idag.

Efter förra tävlingen gick det en vecka, sedan bestämde jag mig för att göra ett försök till i lydnadstrean i vår. Genast började det gå riktigt dåligt på träningen! Salsas position vid alla typer av ingångar var urusla, rutan fattade hon ingenting av, och vittringsapporteringen hade hon ju inte förstått på tävlingen heller.

Så vi satte igång att träna. Så gott som varje dag har vi varit på klubben och nött ingångar, tränat rutan, lagt ut godis vid vittringsapporterna och så vidare. Jag kan inte påstå att det har känts som om vi gjort några stora framsteg, men sakta har väl saker förbättrats ändå. Igår, på genrepet gick det riktigt dåligt och jag funderade allvarligt på att ringa återbud till tävlingen.

Men vi kom till start i alla fall, och så gick det så bra! Salsa var uppmärksam och fokuserad, kändes säker på det mesta. Och vi fick jättebra betyg på de flesta momenten. Det var fria följet - det ska vi ta tag i härnäst - och vittringsapporteringen som skämde helheten något. Betyg 7½ på fria följet känns inte som någon fullträff, och betyg 5 på vittringen är ju inte någon höjdare. Men eftersom resten var 9:or eller 10:or så räckte det bra ändå.

Nu tar vi paus från den rena lydnaden och satsar på elitspår med Salsa. Men ikväll ska jag bara njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback