I väntans tider

Det känns som om tiden saktat av nu när det bara är kort tid kvar på Hildas dräktighet. Hon har blivit så bred och rund, hon påminner om en tjock shetlandsponny i vinterpäls! (Jag tog en bild på henne och Salsa för att visa hur tjock hon har blivit. Men idag vill inte programmet samarbeta med mig så jag kan inte visa bilden.) .Hon pustar och suckar när hon ska lägga sig, och gången har blivt lite lätt vaggande. Men förutom att hon slagit av lite på takten så är hon fortfarande lika pigg och positiv som vanligt.

Det verkar vara högsäsong för valpkullar nu, för på jobbet dyker det varje vecka upp en eller ett par valpande tikar eller tikar med valpkullar, som har större eller mindre problem. Som veterinär får man ju mest se dem som har problem, och det är inte utan att man blir lite nervös för hur det ska gå med den egna kullen! Eftersom både Hildas mamma och hennes mormor (och farmor tror jag) har haft ganska lätta förlossningar så finns väl förutsättningar för att det ska gå bra även för Hilda, men man vet ju aldrig....  

Annars händer det inte så mycket. Det har blivit lite smådåligt med lydnadsträningen sista tiden, så nu får vi ligga i lite om vi ska starta på tävling som jag haft lite funderingar på. Ja inte med Hilda då, hon får förstås inte tävla på ett tag. Jag tränar med henne ändå så att hon ska få ha lite roligt.

Tango, pensionären, mår bra. När jag åkte skidor med honom sist trodde han sig vara ung på nytt och höll bitvis så god fart att matte fick anstränga sig hårt för att hänga med. När han någon dag senare verkade väldigt stel och hade svårt att resa sig från liggande, så tog ett tag innan jag såg sammanhanget. Oj, vad han har blivit gammal, tänkte jag! Men när han efter ytterligare någon dag var som vanligt igen, insåg jag att han bara varit stel efter att ha tagit i lite för mycket på skidturen. Vanliga långpromenader i raskt tempo är inget problem, men ska man jaga ifatt skidåkare som åker före i spåret, kan det bli för stor ansträngning för en gammal man.

Ca en och en halv vecka kvar till Hildas valpning!

Kommentarer
Postat av: Åse

Å nu är det inte lång tid kvar för Hilda. Det ska bli spännande!!

Min kompis fodertik väntar oxå valpar (v10). Hon har tagit lite före/efter bilder och det är kul att se skillnaden. http://hem.bredband.net/skeppartorps är adressen om du vill kika. Gå in på Nyheter.

Lycka till!!

Postat av: Åse

Ååå snart är det dags för Hilda! Ska bli kul att få se hennes mage. ;-) Min kompis fodertik väntar oxå valpar nästa vecka (v10) och hon har tagit några bilder och lagt på sin sida (http://hem.bredband.net/skeppartorps), det är kul att se skillnanden; före/efter.

Lycka till med valpningen!

2007-03-01 @ 21:31:18
URL: http://didriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback