Ledig

Två dagar ledigt efter en jourhelg. Jag har fixat i trädgården, städat och tvättat. Sedan har hundarna förstås fått lite de med, långa promenader igår och lite träning idag. Med Toka är det inte så allvarligt, lite kontaktövningar, lite hämta leksaker i högt gräs (tidig uppletandeträning) och lite agility.

Det senare var att gå över balansbommen. Idag såg Toka hur högt det var, och då blev hon mer försiktig. Men över kom hon, och varje gång hon lyckligt kommit ner på andra sidan vände hon och började gå upp igen. Det var bara för matte att hänga med och belöna mera. Till sist lyckades jag locka henne därifrån innan hon hann gå upp igen. Jag ville inte att hon skulle hoppa ner halvvägs, eller misslyckas på annat sätt.

Toka på prispallen
Toka på prispallen - målbildsträning för matte!

Med Hilda tränade jag framåtsändande, kryp och skall, förutom lite fritt följ. Det är de momenten som fungerar sämst och som vi behöver träna mest. Jag har insett att det blir svårt att komma till ny start i högrespår i år, i alla fall med  målsättningen att få uppflytt. Det är ganska mycket förbättring av ovan nämnda moment som behövs, och jag tror inte vi blir klara i tid för någon tävling inom rimligt avstånd. Jag orkar sällan träna efter jobbet som är lite extra ansträngande på sommaren då många mindre kliniker stänger, och halva ordinarie personalen har semester i taget.

Salsa är inte i form närmaste tiden efter löp. Det var bättre när hon var yngre - på senare år har hon blivit ganska borta i hjärnkontoret efter löpen och det känns inte meningsfullt att träna. Vi tränade lite ändå, men det gick inget vidare.

För en gångs skull hade jag inte bara med mig kameran, utan kom även ihåg att använda den. Att sedan Skoj med matte också dök upp på klubben gjorde inte saken sämre. Jag skulle förstås även ha fotat Hilda och Salsa, men Hilda ser ut som en malle (pälsen är på utväxt) och gör sig inte på bild, och då glömde jag att ta någon bild på Salsa.

Skoj 4 mån
Skoj poserar på ÖBHK:s veranda

Toka 4 mån
Toka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback