Bara fyra valpar kvar

Nu har även Galej åkt till sitt nya liv, och det börjar nästan kännas tomt hemma. Lite kan det bero på att pappa Emils matte Bonnie har bott hos oss några dagar och haft med sig både Emil och mallen Assi. Med valpar och vuxna hundar så blev det totalt elva hundar i huset, tio sedan Skoj flyttade. Men nu är det "bara" fyra valpar och tre vuxna tervar hemma.

Valpbus

Skoj har jag träffat sedan han fått ett nytt hem. Han såg ut att trivas ihop med sin nya lekfarbror, schäfern Irax. Mamma Hilda blev lite störd av att se sin son i "dåligt" sällskap, och Irax tyckte att Hilda såg ut att ha onda avsikter så det blev ingen delad vårdnad dem emellan. Skoj fick hälsa på mamma lite senare då Irax inte såg på.

Medan Bonnie var hos oss, provade vi att ta ut alla fem valparna i koppel samtidigt. Vi väckte viss munterhet hos morgonpigga motionärer (vi var ute vid 5-6-tiden på morgonen) där vi kämpade med två-tre koppel var med vidhängande valpar. Men det gick ändå förvånandsvärt bra. Bitvis travade de på som om de aldrig gjort annat. Men så var en tvungen att stanna och klia sig, en annan skulle kolla in en tredje och så var kopplen tilltrasslade! Efter en liten bit ned för gatan kom vi till ängar där valparna kunde få vara lösa och springa omkring. Imorgon ska jag försöka klara fyra valpar på egen hand....

Det där med valpöron är ett kapitel för sig. Jag hann inte mer än skriva att både Spex och Busa hade var sitt öra upp, så slokade Busas öron igen. Idag har istället Spex båda öronen upp! Busa har ett lite smalare feminint huvud än de andra valparna och möjligen lite stora öron. Kanske är det därför det tar lite längre tid för öronen att resa sig. Men att de är på gång syns, för det är bara halva öronen som slokar.

Bonnie har också tränat in klicker på valparna. Nu vet de att klick betyder korv! Vi får väl se om jag lyckas fortsätta på den inslagna vägen, jag är inte lika "klickertränad" själv.

Just nu ser jag fram emot en valpfri helg! Stoja ska resa till sitt nya hem, medan de övriga ska få tillbringa helgen med Skoj. Jag älskar de små liven, men tänk att få en riktig sovmorgon, den första på fem veckor. Det blir bara en sovmorgon för en dag ska jag på kurs. Men dagen efter är jag ledig och den lediga morgonen ska jag njuta av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback