Grattis!

Grattis säger vi till Kjell och Terry (Turbulens Kuling) som tävlade högre spår i helgen och fick godkänt! Kjell och Terry jobbar hårt med både spår och sök, och nu väntar vi bara på att få höra hur det går på första söktävlingen....

Kennelmatte kämpar hårt med att få orken att räcka till två glada tervvalpar, att träna bruks med två energiska tervdamer, att ge gamlingen en trivsam tillvaro och sköta jobbet ordentligt, trots en ovanligt giftig förkylning. Träningen går lite på halvfart - och naturligtvis har vi ovanlig tur med lottningen och kommer med på alla tävlingar vi anmäler oss till. Nåja, vi får fösöka göra vårt bästa.

Toka och Busa får numera "jobbträna" och följa med matte (och de stora hundarna) på mattes jobb. Där finns många hundtokiga människor som gärna kelar med "gosedjuren" på fika- och lunchraster. Dessemellan sover valparna gott. Busa visar goda anlag för att bli rumsren redan, medan Toka inte riktigt har tid att rasta utomhus. Där händer ju saker hela tiden!

Busa har också den goda smaken att kunna koppla av när det inte händer så mycket. Toka har svårare för den saken. Samtidigt är det lika mycket fart på Busa ute som det är på Toka, och det är Busa som vinner leksaker och annat som båda vill ha. Busa sitter mer än gärna i någons knä och bara pussas och njuter av att bli gosad med, Toka sprattlar och ska ner. Hoppas någon köper Busa snart så att jag kan få ta den lilla Toka i kragen!

Kommentarer
Postat av: Galej

Jag är faktiskt också på gång att bli rumsren! Går till dörren när det är dags. Utom i morse...då jag kröp ur min bur, ställde mig på mattes täcke, sträckte på mig och då bara kom det...

2007-06-01 @ 13:02:44
Postat av: anna

Du verkar verkligen ha fullt upp...behöver du lite avlastning så är jag mycket ledig ett tag fram över...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback