Ljusnande tider

Helt klart har det blivit ljusare ute. Nu behöver jag inte få panik om jag inte har kommit iväg till klubben före tolv på min lediga dag. Det går att träna i dagsljus fram till klockan 17.30, om man inte har något emot att det börjar bli lite skummare på slutet. När vintermörkret var som tätast blev det mörkt redan vid 14-tiden.

Som ni kanske har sett på forumet så var vi några som ställde ut i Timrå i helgen. Jag åkte åkte dit för att ställa Toka, och för att visa Kuling ("Terry") åt Kjell. Kjell är lite justerad i ett knä och kan inte springa så bra just nu. Min kompis Katarina åkte med och ställde ut boxervalpen Vide. Sedan var Lone där med Salsas dotter Ullhedens Mixa. Och det gick allt från hyfsat till väldigt bra.

Timrå 08 Toka
Toka skötte sig fint

Vide fick HP men blev slagen av den andra hanen i hans klass. Toka blev bäst i sin klass och fick HP, men gick inte vidare. Mixa blev BIM och fick CK, medan Kuling fick Cert, blev bästa brukmeriterade terv och placerade sig som tvåa i BIS-finalen för bruksmeriterade! Nu tror jag nog att Kuling kommer att få se några till utställningar!

Timrå 08 Mixa
Mixa i ringen

Timrå 08 Kuling
Domaren studerar Kuling i rörelse

Med mina tävlingsplaner går det inget vidare. Först bestämde jag mig ju för att strunta i lydnadstävlingar i vår för Salsa, eftersom det strulade med dirigeringarna. Däremot har vi börjat träna brukslydnadsmomenten i elit. Sedan har Toka börja löpa, så henne kan jag inte tävla med. Nu är det inte bara dåligt, för Toka är nog inte riktigt mogen för tävling än.

Då var det bara Hilda kvar, och hon är riktigt duktig och känns klar för start i lydnadstrean. Då kom min chef och berättade att hon hade anmält mig till en kurs den helgen tävlingen är på! Typiskt! Kursen låter riktigt spännande, så jag tycker det ska bli roligt. Men det hade också varit roligt att få starta med Hilda i lydnadsklass 3. Nu får vi skjuta på tävlandet en månad. Det gäller bara att inte slå sig till ro utan fortsätta att träna.

Glömde att säga att det är Lones sambo? som har tagit bilderna. Förlåt, men namnet for ur minnet.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Najj, vad synd att du missar tävlingen! :-/ Men å andra sidan så finns det nog fler tävlingar än sådana kurser som du ska på. ;-)

GRATTIS till så himla fina utställningsresultat! Vad skojjigt: och vad fina de är alla tre! *mys* :-) Vad synd att jag jobbade, hade varit väldigt roligt att få träffa er! :-)

Kramar från mellannorrland, ha en fin helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback