Att fota digitalt

När vi hade kommit en liten bit på väg mot Timrå-utställningen, så kom jag på att jag hade glömt min kamera. Jag som hade lovat att försöka ta några fina bilder av Mixa åt Camilla Berg förutom att jag gärna hade tagit lite nya bilder på Kuling. Som tur var fanns det ju andra som fotograferade desto flitigare.

Idag fick jag med mig kameran på träningen, och tänkte ta lite nya bilder på Hilda. Jag har ingen riktigt bra bild där hon är vackert uppställd, och inte så många roliga bilder med fart i.

Det är många fördelar med digitalkamera - t.ex. det att det inte gör något om några bilder blir misslyckade. Det är ju bara att radera dem. Inga kostnader för framkallning. Å andra sidan tar det en liten stund från det att man trycker tills att det blir en bild. I alla fall med min kamera, och då kan det bli så här:

Hopp 1
Actionbilden på en hoppande Hilda blir bara en landad rumpa...

Men skam den som ger sig! Till sist blev det en hoppande hund på bild:

Hopp 2
Hilda hoppar!

Man måste trycka redan innan hunden gjort avstamp, vilket gör det hela lite spännande. Speciellt om hunden springer bredvid hindret, men bilden tänker jag inte ens visa.

Sedan försökte jag få en tjusig bild med Hilda vackert uppställd. Tyvärr var det för mörkt, och så lyckades jag ta bilden lite snett bakifrån, fastän jag tyckte jag var precis rakt vid sidan. Men hon är ganska snygg ändå, tycker matte. Hade det bara kommit lite mer ljus på hennes huvud så.... Fast den lilla snöbollen i "byxan" stör lite.

Hilda ÖBK
Hilda

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ha ha ha, ja inte är det enkelt att få en bra bild på en Belgare inte! *skrattar gott* Men som du säger så är det en klar fördel att äga en digitalkamera. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback