Vilken vecka

Den gångna veckan har varit något i hästväg - eller kanske hellre hundväg. Arbete 6 dagar i rad, varav de två sista var jour, tik i höglöp + pilsk hane som ska få tillfälle att para sig, och så två andra hundar som ska motioneras och aktiveras som vanligt! Dessutom blev jourerna lite extra arbetsamma, med  akuta skador och sjukdomar hos djur som krävde åtgärder efter det att jag egentligen skulle ha slutat. Idag är jag TRÖTT!

Det är i alla fall inget fel på sex-driften hos vare sig Hilda eller Cirrus. När Hildas löp väl kommit igång så gick allt enligt skolboken, och hon har varit i höglöp sedan i fredags. Det är väl någon dag kvar innan det är helt över, så de har några chanser kvar. Sedan kan man bara vänta och hålla tummarna för att det blir några valpar!

Nu ska jag bara försöka få till lite lydnadsträning med Toka i veckan, för vi ska göra ett nytt försök i lydnadsettan på lördag. Sedan blir det hemfärd för Cirrus. Det ska bli skönt att få återgå till normala rutiner, men samtidigt blir det nog lite tomt när han far. Det har varit en aning som att ha fått tillbaka Tango. Cirrus är lika vänlig som Tango och lika stor.

Tyvärr for den lilla snön vi fick här om veckan. Nu är det barmark och kolsvart på kvällarna igen. Dessutom är det blött och hundarna blir så skitiga! Och sedan blir det skitigt inomhus. Det ska bli storstädning här i slutet av veckan, med bad av hundar, noggrann dammsugning (Cirrus lämnar ett och annat minne i form av långa hårstrån, och Salsa bidrar hon med) och sedan vaskning av samtliga golv. Kunde det komma lite snö till dess så att hundarna håller sig rena sedan så blir jag mycket glad och tacksam.

Nu ska jag nog sova en liten stund - vad skönt det är med en ledig dag!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad härligt att det går bra! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback