Hilda hemma

Hilda har kommit hem igen. Allt har gått bra och Hilda verkar nöjd med att vara hemma igen. Jag åkte och hämtade henne i Ö-vik i måndags kväll, en liten nätt tripp på 53 mil i ösregn efter jobbet.... Vi var alla tre (Hilda, jag och Toka, som förstås också var med) ganska less på bilåkning när vi äntligen kom hem. Jag kan bara tänka mig hur Kattis kände det efter att ha kört hela vägen från Tyskland (och genom Tyskland)!

Nu ska vi försöka träna inför ett par elitspårstävlingar till. Jag hade anmält Hilda till fyra tävlingar i augusti eftersom jag ju inte trodde att hon skulle löpa nu, och vi har kommit med på de två första. De andra har jag inte fått besked om än. Blir Hilda dräktig kan vi inte delta i den sista tävlingen, men de andra ska vara ok. Ja, bara Hilda är på humör så tätt efter löpet förstås.

Toka får träna på momenten i lydnadstvåan. Det hade varit roligt att kunna starta i högre spår i år, men det är så mycket att lära in till den klassen att det känns mycket bättre att ha vintern på sig. Lydnadstvåan innehåller tillräckligt mycket nytt för att vara rolig, men inte så mycket att det känns oöverkomligt.

En liten bild på Pastis och Hilda:


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag håller tummarna för att Hilda är dräktig. Imponerad av både dig och Kattis för ert engagemang att få in nytt blod i aveln.



Lycka till med träningen och tävlandet framöver. Det blir kanske någon start för oss också i höst.

Vi höres! Carina

2009-07-22 @ 22:14:34
Postat av: Kattis

Mwoah ha, ja nog blev man less på att köra bil efter att ha bott två dygn i bilen. ;-) Dessutom regnade det... heeela vägen från södra Tyskland och ända hem till lilla Örnsköldsvik. skrattar



Vad spännande och ROLIGT att ni kommit med på ett par elitspår! Jag hejjar ju på er, hoppas det ska gå bra! Ha ha, och så hoppas jag att Hilda inte kan vara med på den sista tävlingen. ;-)

Postat av: Annica

Skönt att få hem Hilda igen. Kanske vi ses på någon elittävlig framöver. Det vore kul!



Hare så gott



//Annica & vov

2009-07-24 @ 20:30:37
URL: http://www.tervoristerna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback