Tillägg

Man ska inte skriva när man är trött! Jag glömde helt bort att skriva om hur trevligt jag hade det i Örnsköldsvik förutom deppet med tävlingen.

Jag våldgästade Kattis (med Schapendoes Ghetto och terven Tarass) natten före tävlingen. Jag kom fram ganska sent, och vi blev förstås sittande ännu längre innan vi kom i säng. Det är alltid kul att surra om hundar, nackdelen är att man ska upp tidigt när det är tävlingar. Vi hann i alla fall båda iväg i tid nästa morgon - Kattis till sitt spårläggande och jag till Hildas och mitt spårande.

Toka tyckte att Ghetto måste vara hennes speciella pojkvän - han var så lagom stor och snäll. Tarass tyckte det var mycket spännande med två söta flickor på besök (Ghetto tyckte väl det var ok, men blev inte lika till sig) och flickorna tyckte han var stilig. Men Ghetto var bättre, tyckte Toka.

Det var väldigt fint hos Kattis och Erik, och jag övernattar gärna i deras gästrum igen! Lite orolig var jag på vägen dit, för Kattis berättade att de "nog skulle hinna få ihop sängen innan jag kom"! Att sova på golvet tycker jag är väldigt obekvämt.... Men det löste sig och gästsängen var både rymlig och bekväm!

På klubben träffade vi flera tervägare; en var Annica med Tino. Tino och Hilda var på gång att bli ett par en gång i tiden, men det blev inte så. Nu har Tino istället blivit pappa till Hildas halvsyster Mixas barn. Det ska bli väldigt spännande att få följa dem och se vad det blir av dem. Annica är VÄLDIGT sugen på en valp, men tycker att det skulle bli för mycket med fyra hundar i huset - och det håller jag med om.

Och där kommer jag osökt in på det sista jag skulle berätta, nämligen att Salsa har flyttat hemifrån. Först på prov, men trivs hon och hennes nya matte tillsammans så blir det permanent. Det känns tomt hemma, men jag vet att det blir bra för både Salsa och mig. Salsa har fått en snäll matte som bara har en hund att älska och ägna sig åt, och jag har fått mer tid till dem som är kvar. Men lite sorgligt känns det ändå.


Salsa sjöjungfrun

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ho hoooo igen! :-)

Det var så trevligt att ha er här så! Och ni är mer än välkomna tillbaka... Och det snart vad det verkar. ;-) Ha ha, sicken tur att gästsängen fick någorlunda OK... den har hängt med lääänge nu. :-P

Huga ja, jag förstår att det både känns mycket bra och väldigt sorgligt att Salsa fått ett nytt hem... Men jag blir glad då jag läser att hon fått en alldeles egen matte som kommer att ösa uppmärksamhet över henne, och att hon har det bra. :-)

Kramen bananen! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback