Utställningar mm

Nu har alla valparna utom Spex? visat upp sig på utställning. Det är alltid roligt när det går bra, men man ska nog mest se valputställningar som miljöträning. Och oftast sover de små liven väldigt gott efter en dag på utställning! För kennelmatte kan förstås utställningar också vara lite reklam för uppfödningen..... och jag tackar alla valpköpare som ägnar tid och pengar åt att visa upp era hundar! Det har ju gått väldigt bra.

Valparna växer fort, och Toka är nu nästan lika hög som sin mamma och mormor. Undrar om hon tänker bli större än dem? Jag tror Toka brås en hel del på sin far, utom vad gäller färgen. De andra fem verkar ha ordentligt röd färg, och av dem jag sett sedan de flyttat hemifrån så är Foxie den rödaste. Foxie påminner en del om sin mormor Salsa i utseendet och också i sättet. Hon har samma sätt att lägga öronen bakåt så snart någon tittar på henne. Jag glömde att fråga om hon också "ler"? Salsa drar upp läpparna när hon hälsar och är riktigt glad.

Stoja 5 mån
Foxie tränar på att stå...

Toka har blivit riktigt duktig på att spåra. Nu är hennes spår ca 200 m långa, har två eller tre pinnar och är ca 30 minuter gamla. Inga problem, utom det där med pinnarna. Spåret är fortfarande mycket mer intressant än det som ev ligger i det. Det spelar ingen roll för Toka om det är jag eller någon annan som har gått ut spåret.

Hilda och jag har kommit med på en spårtävling, och vi tränar flitigt. Det går ganska bra, men uppletandet är ett problem. Hilda är lite känslig, och jag har tydligen pressat henne lite för mycket på träning. Hon vill inte gå ut ordentligt och ser inte ut att veta riktigt vad det är hon ska göra. Vi tränar på, med så lite press och så mycket beröm som möjligt, och så får vi se hur det går.

En annan som tränar flitigt och med gott resultat är Kjell med Terry (Turbulen Kuling). Förutom att de är godkända i högre spår så har de nu fått godkänt i lägre sök. Lydnaden måste ha varit alldeles fenomenal eftersom de fick 260 poäng av 300 möjliga. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback