Grått och blött

Usch vilken tråkig höst det har varit i år! Om detta är ett resultat av dem globala uppvärmningen så känns det som mycket angeläget att börja leva miljövänligare. Grått, dimmigt, mörkt och smutsigt, dag efter dag. Men som tur är kommer det ändå någon dag med lite blå himmel och några solglimtar, och tänk vad härligt det blir då.

Pojkarna har anpassat sig till de nya vanorna med beröm godkänt! De går på koppelpromenader som de inte gjort annat, de kliver in i på nya ställen som om de ägde stället och de kopplar av i bilen och somnar under bilfärden. De är duktiga och kissar och bajsar ute - när jag hinner med att skicka ut dem. Och det är inte alltid så lätt när de leker och far omkring.

Jag försöker ta ut dem när jag tycker att det borde vara dags, men när det inte blir något ute så måste de ju få komma in igen. Och då kan det bli en olycka inne fem minuter senare. Men det går framåt, och de har verkligen inget emot att göra ifrån sig ute.

Jag försöker få till några fina bilder på pojkarna, med hjälp av utomstående och på egen hand. Men det har antingen varit för mörkt, eller också hinner fotografen inte med att fånga valpen på bild. En dag då det faktiskt var lite snö på marken försökte jag ta några bilder på valparna när vi besökte brukshundklubben, här kommer de:

Raki inspekterar övre planen

 

 
Hur gör man här då?


Titta, jag klarade det! Sambuca har förstått.

Raki var bara omöjlig att få en bild på framifrån. Men jag ska göra fler försök, hoppas bara att det fryser på igen och helst blir en solig dag snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback