Liten presentation

Tänkte att jag skulle presentera valparna lite en och en. De skiljer sig lite åt både vad gäller utseende och karaktär, och det kan ju vara roligt att veta hur de är idag.

Raki



Raki är en personlighet med stark utstrålning. Fråga dem som träffat valparna vilken de lade märke till mest, och jag är säker på att svaret blir "Raki". Han är mycket energisk och är inte stilla många sekunder, är den som somnar sist och vaknar först. Han har stark egen vilja - blir mycket upprörd om han inte får som han vill! "TÄNKER DU LÄMNA MIG HÄR - JAG VILL JU VARA MED DIG!!"

Men vi lär oss båda två. Jag har lärt mig att Raki måste varva ner en liten stund innan man lämnar valphagen, Raki att det inte lönar sig att skrika.

Men Raki kan också slappna av direkt från lek - om man tar upp honom i famnen. Då kan han visa magen och njuta av att bli kliad, och pussa en på kinden. Han är både självständig och kontaktsökande, en riktig raring! Raki kan nog ge sin blivande ägare - vem det nu blir - lite gråa hår, men kan också bli en kanonhund i rätt händer. Raki är till salu.


Sambuca


 

Sambuca är mer filosofiskt lagd än sin bror. Energin är det inget fel på, men han kan ta en kort stund på sig att studera händelseförloppet innan han kastar sig iväg - en ovanlig egenskap hos en terv...? Liksom sin bror tar han gärna kontakt men är ändå orädd och utforskar omgivningen på egen tass. Gosig, lekfull ja, helt enkelt en väldigt trevlig bekanskap. Han är den största av valparna idag.

 

Sambuca är också till salu.


Absinthe



Absinthe (överst i bilden) är en dam som känns mycket trygg i sig själv. Som alla syskonen gillar hon att bli kelad med och att "få vara med", men hon utforskar omgivningarna med nyfikenhet och utan stora åthävor. Självklar, är ett ord som jag tycker beskriver henne bra, stabil passar också. Pigg och framåt (det är de alla), stort föremålsintresse (de andra också)... Allt finns där, men utan överdrifter. Absinthe är den jag söker en aktiv och duktig fodervärd till - jag vill i alla fall ha en chans att fortsätta aveln.

 

Ouzo



Ouzo är en snäll flicka (tror jag) - med en liten smådjävul i sig. Hon är den som oftast drar de andra i svansen (och matte i byxbenen). Annars är hon den minsta i kullen. Liten, söt och med en bra av-knapp. Hon kopplar fortast av när de kommer in från trädgården. Men full av energi när hon är vaken och far omkring med de andra. Liksom de andra uppskattar hon en kelstund - då faller hon nästan i trans!

 

Ouzo är såld.

 

Om jag har någon favorit - tja, jag vet inte. Raki har en tendens att märkas mest, men alla är så goa och pigga, att det inte finns någon jag inte skulle vilja ha. Tur att jag inte är valpköpare och ska välja...


Kommentarer
Postat av: Kattis

Så bra du skriver om dem allihop! :-) Och nog är de godingar hela högen... jag vill haaaa! ;-)



Ha ha, du har tagit fina bilder på dem allihopa - mycket bättre än de jag tog med dyrkameran. ;-) Tur jag kan skryta med att jag filmade iallafall, ha ha. :-)))



Kram!

Postat av: Nettan

Sambuca ÄR verkligen en riktig goding....Vilken härlig mask, bara doppat ansiktet i målarbyttan=) Så många hundar har du väl inte Kattis;D?

2009-11-12 @ 22:43:31
URL: http://www.lillaekliden.com
Postat av: Carina

Hej Ingrid! kul att läsa om deras personligheter. Jag som gillar den svarta mest till utseendet kan konstatera att jag redan har en jycke som passar in på hans beskrivning. Miranda protesterar fortfarande när hon inte får följa med. Just nu är hon rätt lugn för hon har fått hänga med en kollega på en löptur. Men om en stund är det fart igen! Trevlig helg!



2009-11-13 @ 12:54:48
URL: http://ullhedensmirana.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det är sant Nettan, många hundar har jag inte. ;-) Men jag har det antal jag räcker till för. :-)

2009-11-13 @ 19:57:43
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Annica

Tack snälla Ingrid och hundarna för att jag fick komma å snusa och bli "äten" av valparna. Nu är jag inte lika valpsjuk längre klara mig någon månad till igen. Är lite kär i Sambuca måste jag erkänna även om dom andra är fina dom med. ett riktigt härligt gäng med fullfart på.

2009-11-16 @ 15:30:04
Postat av: Kattis

Men nu vill jag se hur de ser ut NU... update please. ;)

2009-11-17 @ 00:34:15
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Ingrid

Alla valparna är lurviga, leriga och gråsvarta! Men de verkar lyckliga ändå. Köksgolvet är fullt av svarta tassavtryck, och övriga golv och mattor likaså. GE MIG MINUSGRADER OCH SNÖ!

2009-11-18 @ 17:22:30
Postat av: Kattis

Ha ha ha, oki - då vet jag precis hur de ser ut nu! ;-))) De måste vara en dröm för alla uppfödare som fortfarande lider svårt efter en influensa... Inte? Nehej... :-)))

2009-11-19 @ 06:49:36
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback