Fortsatt väntan

Det blir nog inte idag heller! Hildas temperatur håller sig strax under 38 grader, och Hilda själv är lugn som en filbunke. Hon har lagt sig till med de allra hemskaste diva-laterna: maten ska serveras "på sängen" och hon äter liggandes! Jo, jo, jag vet - det är jag som skämmer bort henne. Men jag vill så gärna att hon äter.

Jag tyckte att jag räknade ut så bra när bästa parningsdag skulle vara, men jag blev lite orolig när Hilda kom hem från Tyskland och fortfarande verkade vara i höglöp. Nu har ju Pastis visat sig vara i allra högsta grad fertil, men nog blev Hilda parad bra tidigt i löpet. Och jag har fått en påminnelse om att progesteronet stiger långsamt i början och fortare mot slutet. Det enda prov jag hann ta innan Hilda och Kattis reste iväg visade att progesteronet hade stigit över "basalnivån", men mycket mer var det inte.

Så i "värsta" fall kan det dröja till onsdag innan valpningen sätter igång (baserat på vad som har synts på ultraljudsundersökningar och vad som står om tidpunkt för implantation av fostren i livmodern och ev flytningar i samband med detta, osv). Nåja, Hilda mår bra så det är bara att vänta. Och vänta. 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ha ha ha, mamma mia, du får snart sluta ge rapporter om läget - jag blir toknervös ju! skrattar :-) Men det är en trevlig nervös känsla så... ;-)



Såklaaart Hilda ska skämmas bort... hon blev duktigt bortskämd i Tyskland oxå ska du veta. ;-)

Postat av: Annica

Lilla goa Hilda. Självklart ska hon skämmas bort.

Detta är ju mycket viktigt;)



Snart, snart...

2009-09-21 @ 13:27:57
URL: http://www.tervoristerna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback