Välkommen Drink-kullen


En första bild på stordrinkarna

Jag vet in om jag håller med Kattis om "vill inte, vill inte". Tycker nog snarare att det är "Vill komma ut FÖRST!", "Vill ha mat NU!", Vill, vill vill..... Men nog kan det bli små huliganer av dem om de fortsätter på det här viset.

Namnen har liksom bara fallit på plats. Jag gjorde en Google-sökning på "Pastis drink", och hittade en sida där det stod att en liknande drink fanns i de flesta Medelhavsländerna, Ouzo i Grekland, Raki i Turkiet, Arrak i Libanon och Syrien. Jaha, där kom det tre namn. Sedan nämndes att även Absinthe hade vissa likheter med Pastis - och så kom det fjärde namnet!

Vem som ska heta vad får vi väl se, men en av tikarna ska heta Absinthe och en hanhund Arrak, och de andra två namnen tycker jag går lika bra till både tik och hane. Och namnen kanske passa väl bra - de har börjat sina liv med "berusningsmedel" (narkos) och håller nu till och dricker i baren hela tiden.

Det är ena riktiga klumpar, ska ni veta. I Tokas kull var det en grabb som vägde 420g första dagen och som fick arbetsnamnet "Klumpen" (han var störst nästan hela tiden). Men här vägde båda grabbarna ca 450g! Och ena tjejen vägde 415g (systrarna i Tokas kull vägde alla under 400g). Inte undra på att Hilda sett bred ut senaste tiden.

Och inatt ser jag fram emot att kunna sova...?

Kommentarer
Postat av: Nettan

Åhhh.....stort GRATTIS=)=)!!! Snacka om bra fördelning;-D

Postat av: Gitte/Blissa matte

GRATTIS! håller med Nettan, vilken fördelning. Kul att alla verkar må bra och har god aptit. Har mamma hämtat sig efter hela ståhejet?

2009-09-23 @ 20:33:46
Postat av: Åse

Åh så härligt att se en bild på de "små". :-)

2009-09-23 @ 20:37:57
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Kattis

Ha ha ha, jag är nog böjd att hålla med dig... det lutar mer åt att de är "JAG VILL" än "jag vill inte". ;-)))



Vad snäll du är som laddar upp en bild så snart (vi vet ju alla hur lite vila fröken uppfödare fått), och oooh så söta de är! Ser ut som små beeniebags i sammet. :-)



Namnen tycker jag är kanonkalas! :-) Mwoah ha, men Berusnings-kullen tycker jag är roligare än Drink-kullen. *skrattar* ;-))) Tokas bara...

2009-09-23 @ 21:33:48
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Linda m flock

Grattis till valparna, skönt att allt gick bra. Ouzo är ett bra namn det har ju jag en som heter ;)ja det är olika med vikt, Kiwans senaste pojkar vägde alla över 400 ,den tyngsta 490, man undrar ju hur dom får plats?

Ha det gott från en som saknar valplukten och pipet :)

2009-09-24 @ 11:43:52
URL: http://www.newstorykiwi.se
Postat av: Ingrid

Berusningskullen... hmmm. Tror Drink-kullen låter aningen mer "rumsrent". :)



Förresten har jag fått ett namnförslag till - Sambuca. Det lutar nog åt att det blir Sambuca istället för Arrak.

2009-09-24 @ 11:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback