Växer

Valparna växer och frodas. De ökar stadigt i vikt, och utvecklas mer och mer. Allt är som det ska, med andra ord. Hilda sköter dem minutiöst, och jag tycker faktiskt synd om henne för det är inte många minuter i taget hon får sova.

Antagligen har jag glömt hur det var, men ska inte små valpar sova mycket? Jag tycker de här äter konstant! De vilar kanske 5 minuter, och sedan är de i baren igen. Dessutom sover de i skift, så det är nästan alltid någon som snuttar på mamma...

Nu överdriver jag säkert, men från att ha sett ut som små råttor så har valparna gått till att likna välmående släthåriga marsvin - om än med svans - så nog får de mat så det räcker! Här kommer några nya bilder:


Den mörka tiken


Tiken med lite vitt på ett par tår


Den rödaste av valparna (så här långt) - en hane


Den mörka hanen

Tiken på den översta bilden och hanen på den nedersta är de som krockade på vägen ut. Och nog vet de att ta för sig alltid - de är de två tjockaste av valparna.

Under tiden som Hilda ger di, slickar småttingar och ägnar sig heltid åt att vara mamma, så tränar jag och Toka febrilt på momenten i lydnadsklass 2. Dessutom har vi varit ute och spårat. Toka är så duktig, det är en ren fröjd att träna med henne. Visst strular det ibland och vissa saker verkar vara svåra att få till perfekt, men vi är faktiskt klara för tävling.

Det är bara det att Toka ska börja löpa snart, och vi som är anmälda till två tävlingar i oktober....

Kommentarer
Postat av: Åse

Jösses vad söta de är!! Synd att vi bor så långt ifrån varandra.

Postat av: Nettan

Inte illa att gå från råtta till marsvin bara så där?=).

De ser jättefina ut ju bebisarna=D

2009-09-29 @ 00:52:45
URL: http://www.lillaekliden.com
Postat av: Kattis

Åh, vad fina de är Ingrid! Man blir alldelens betuttelitutad, så söta är de. ;-) Otroligt skoj att få se individbilder på var och en dessutom, är det bara jag eller är det bildens färg som gör det - men nog är de bra mörka alla fyra va? :-)



Får valpköparna med marsvinsburar då de hämtar valparna sedan då? Å sån där vattenflska för dem att dricka ur, som hänger på utsidan buren? ;-)))



Jag såg att du ringt, jag ska ringa upp endera ikväll eller imorgon. :-)



Kram på er!

2009-09-29 @ 06:15:39
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Ingrid

Bilderna är tagna i motljus, så valparna ser kanske mörkare ut än de är. Den mycket röda hanen är nog den "ljusaste" valp jag haft i en kull när de är i den här åldern :)

2009-09-29 @ 15:02:42
Postat av: Veronika

Stort Grattis till valparna. Så härligt att det gick bra. De ser så fina ut.. men har man vackra och stiliga föräldrar att brås på så!! Har läst om Tysklansresan och det var så roligt att det gick vägen.

Hälsningar Veronika o Stig i Umeå

2009-09-29 @ 20:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback