Sol och vår!

Nu har det varit flera soliga dagar i rad och det känns verkligen som om våren är här. Fåglarna kvittrar i buskar och träd, och det droppar från taken när solen ligger på. Det är mycket att hålla i tankarna just nu, och dagarna galopperar förbi. Tack vare hundarna kommer jag ändå ut i vårvädret, och då gäller det att stanna till och njuta av stunden.

Raki artar sig, och det ser ut att bli en riktigt trevlig hund av honom i alla fall. Han är inte så intresserad av helt främmande personer - han går fram och nosar som hastigast - men han är inte det minsta bekymrad över att det finns folk runt honom.

Andra hundar är heller inte så viktigt längre. Igår hade jag Raki lös och var lite ouppmärksam, så Raki upptäckte en hund på lydnadsplanen före mig och sprang fram mot den! Men han skällde inte och när jag ropade kom han tillbaka till mig utan att ha varit ända fram. Sedan gick han lös bredvid mig till bilen (med hjälp av lite godis, men ändå) och sedan tillbaka till klubbstugan igen, utan att just bry sig om hunden på planen. Jag kände mig väldigt stolt över honom!

Likadant i morse såg han en annan hund inte långt från oss när vi var ute på morgonpromenad, och fastän Raki var lös så kom han till mig när jag ropade och varken skällde eller försökte sticka efter den andra hunden. Förutom de dumheter han hade för sig i början med folk och hundar, så har han hela tiden varit en väldigt trevlig och rar valp, som inte hittar på mycket dumheter. Pigg, glad och lekfull, och samtidigt lyhörd och följsam. Och ändå ingen mes..



Raki är en kraftig kille, och nu har han blivit mörkare igen. Och mycket päls har han!

Kommentarer
Postat av: Annica

Raki håller på att bli en stor lydig kille minsann!

Kul att höra. Jag är fortfarande sjukskriven. Har inte fått tillbaka orken än. Lite less är jag



Hare så gott & pussa vov från mig



//Annica

Postat av: Åse

Vad kul att få läsa lite uppdatering om er och Raki. Skönt att det går åt rätt håll med honom. Du gör ett stort jobb är jag övertygad om. Vore kul om du kunde få till en huvudbild på honom så vi kan lägga ut på hemsidan. :-)

2010-03-17 @ 22:18:06
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Jenny och Troja

Vad kul att det går bättre med Raki! =D Han ser väldigt fin ut, Troja blir bara mörkare och mörkare hon med =) Vi längtar till lägret då vi får träffa alla! Ha det bra // Jenny och Troja

2010-03-18 @ 15:11:16
URL: http://absintheochapollo.webs.com/
Postat av: Kattis

Vad duktig du är Ingrid, som gjort ett så fint jobb med Raki och ändå har så mycket annat på gång. :)



Låter som en socialt självsäker vovve som kanske inte nödvändigtvis har så stor social nyfikenhet... vilket ju inte är helt fel. :) Ghetto är sådan mot främmande människor också - väldigt behändigt. ;)



Kram! Å så ses vi på söndag? (Ha ha ha!) ;)

2010-03-18 @ 22:43:08
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Kattis

PS. Herrejisses vilken päls! :-O Snygging. ;-)

2010-03-18 @ 22:44:25
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback