Hoppsan

... vad det gick helt plötsligt! Har tävlat lydnad i helgen, och det har gått alldeles strålande!

Efter sommarens brukstävlingar och starten av företaget, så var jag ganska trött och lite modlös. Jag tänkte att nu blir det inte fler tävlingar i år. Jag orkar inte träna tillräckligt, och jag orkar inte sitta och köra 20 mil för att få tävla. Hilda verkar inte tycka det är roligt heller, så nu satsar jag bara på Toka.

Men, så skulle det vara KM i lydnad på Östersunds brukshundklubb och det kändes ändå lite lockande. Inte så krävande vare sig med resor eller träning - tänkte i så fall ställa upp i klasser vi tävlat förut. Tänk om man rent utav skulle hitta någon fler lydnadstävling för Toka och satsa på ett LPII?

Då var det ju bara det att helgen då KM:et skullle gå var jag upptagen... Men istället fanns det två tävlingar dagarna efter varandra på nära håll en annan helg. Ja! Jag anmäler både Hilda och Toka till båda tävlingarna, tänkte jag. Sagt och gjort, men när tävlingarna närmade sig kändes det inte riktigt lika lockande. Toka trodde jag skulle ha goda möjligheter att få förstapris, men Hilda var mycket mer tveksamt. Så jag återtog anmälan till den ena tävlingen för henne. Man behöver ju inte befästa misslyckanden...

Igår åkte vi så till Föllinge-Krokoms BK för att tävla tvåan med Toka. Och hon var jätteduktig! 193 poäng och ett förstapris! Fantastiskt! Lilla Toka, tänk vad hon kan.

Idag tävlade jag med både Hilda och Toka. Hilda, som tävlar trean, började. Hon har varit pigg och entusiastisk på träningen, men det har varit lite slarv och missar med det ena och det andra, och vittringsapporteringen har inte fungerat bra alls. Men idag fick hon ihop det - 272 poäng och ett förstapris! Jättekul!

Sedan Toka igen då. Jag trodde inte att det skulle kunna gå lika bra som dagen innan - så lite som hon tävlat i sitt liv, och så två dagar i rad. Men det var inte långt ifrån. 185,5 poäng! Och därmed LPII, eftersom hon har ett förstapris i tvåan sedan tidigare.

Ibland får man känna sig riktigt, riktigt glad.....  :-)

Inga-Lill har också tävlat trean i helgen, med Zcannah. Det hade ju varit alldeles lysande om även de hade fått ett förstapris, men några förargliga missar och förstapriset var utom räckhåll. Man behöver lite tur också. Bättre lycka nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Grattis! det är du och hundarna värda!

Kram och voff från Gunilla och Mimir

2010-10-11 @ 10:45:01
Postat av: Åse

Åh vad skoj!! GRATTIS!!

2010-10-12 @ 21:43:50
Postat av: Annica

GRATTIS!! Va kul med så fina resultat på båda dina härliga tjejer :)

Postat av: Annica

GRATTIS!! Va kul med så fina resultat på båda dina härliga tjejer :)

2010-10-14 @ 22:16:01
URL: http://www.tervoristerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback