Halva tiden har gått

Nu är det bara ca fyra veckor kvar tills Tokas valpar ska födas. Hon har blivit lite rundare om magen, men annars är hon sig lik. Det var ett par morgnar då hon inte ville äta så mycket, men annars är det då inget fel på aptiten. Och ute är hon lika pigg som vanligt.


Toka, pigg och alert som alltid.

Vi har massor med snö i år (och alla andra likaså, vad det verkar). Jag har skottat altantaket ordentligt en gång, och då bildades det som en bergskedja med snö utanför. Hundarna har trampat upp ett litet "pass" i bergskedjan så att de kan komma ut i trädgården. Jag hoppas på en tidig och snabb snösmältning i år, så att valparna kan vara ute i trädgården när de blivit stora nog. Annars får de snabbt träna bergsbestigning!

Drink-kullen närmar sig 18 månaders ålder, och ett par av dem har kommit med på MH innan dess. Det blir lite längre söderut, men jag undrar ändå om de kan ha barmark där eller om arrangörerna får skotta fram en bana för beskrivningen. Det ska i alla fall bli väldigt spännande att få veta hur det går för drinkarna. De andra två kommer att gå upp senare, när deras mattar och hussar har bättre tid.

Annars har vintern varit kall och vacker, men kanske ganska händelselös efter Tysklandsresan. Det blir dåligt med fjällturer den här vintern, för jag har svårt att ta ledigt annat än "valpledigt". Bästa fjällkompisen och jag hade bestämt en helgtur för ett par veckor sedan, men då var jag så eländigt förkyld att vi fick ställa in. Sedan har kompisen varit upptagen mest varenda helg, och snart är Toka för rund om magen för sådana äventyr. Kanske till sommaren..?


Toka och Hilda

Förresten, nu har jag druckit kranvatten igen! Få se om några dagar om kryptosporidierna verkligen ÄR döda.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Spännande!

Hennes syster började på kurs i kväll, fast det var bara teori denna första gång.

2011-02-24 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback