Nära förestående

Nu ska Toka valpa vilken dag som helst. Och istället  för den lilla lätthanterliga kullen på 3-4 individer som jag in i det sista trodde det skulle bli så har Toka laddat magen med inte mindre än sju stycken! (Jag passade på att röntga Tokas mage när det var in en annan tik för dräktighetskoll.)


Närbild på feta damens mage

Inte för att sju valpar är någon ovanligt stor kull för en terv, men det är fler än jag väntade mig. :-) Toka har mått bara bra genom hela dräktigheten, ätit med god aptit och varit lika energisk som vanligt på promenaderna. Sista tiden har hon visserligen travat mer än galopperat och inte gjort riktigt lika många turer ut i djupsnön. Hon rör sig också med en viss tyngd i steget nu.

Likaså har Toka varit pigg på att träna, och så sent som i förra veckan tränade vi sökmarkeringar på ett av kommunens förråd. Jag har väl inte tränat så mycket senaste veckorna, ska erkännas, men jämfört med Hilda som blev helt världsfrånvänd under dräktigheter så har Toka varit uppfriskande normal.

Nu går vi i väntans tider. Vilken dag som helst nu så händer det!

Kommentarer
Postat av: Åse

Vad spännande det ska bli att få "träffa" valparna sen (via bilder).

Postat av: Eleanor

Intet är som väntans tider. Ser fram mot rykande färska rapporter. Lycka till

2011-03-19 @ 07:22:23
URL: http://www.eljomis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback