En valp såld

Det går lite trögt att få bra köpare till valparna. Men nu har Flamenco hittat "hem". Ja, han ska inte flytta förrän på fredag, men det är i alla fall bestämt. Quickstep livar upp tillvaron för hundar och människor i sitt tillfälliga hem i Sollefteå, och Rumba tjusar boxerkompisens arbetskamrater. Tyvärr är det ännu ingen som tycker sig ha tid och möjlighet att ge henne ett hem, och boxerkompisen vill inte byta hundras - jäkla rasist! ;-)


De är så stiliga!

Alla som träffar valparna - på dagiset, på min och på boxerkompisens arbetsplats + diverse andra - tycker att de är både framåt och sociala (och jättesöta). Och ändå är det så svårt att få dem sålda. Jag tycker att de är toppen allihop och har jättesvårt för att bestämma mig för vilken jag ska behålla. Får väl se vem som blir kvar till sist. Jag vill ju verkligen att valparna ska få komma till aktiva hem så att det blir bra för både hund och ägare.


Öronen är perfekta!

Valparna har fått åka mycket bil nu. De har åkt till hunddagiset och till mitt jobb, och vi har åkt ut i skogen för promenader. Eftersom jag vill att (de vuxna) hundarna ska ha så rymligt som möjligt så har jag ingen hundbur i bilen utan bara grindar och lastgaller. Tyvärr är lastgallret dumt utformat på Volvon, så de där små rackarna kan klämma sig emellan på sidorna och klättra över till baksätet!

Det är ju ändå en begränsad tid som de kan göra så, och jag har ingen lust att investera i en bur bara för det (hoppas kunna byta bil så småningom), men det är inte roligt att ha lösa valpar drällande omkring i bilen. Som tur är tar de till sig ilskna morrningar från min sida, och slutade redan första bilturen med att försöka ta sig över i framsätet. Men om jag lämnar dem ensamma i bilen en liten stund så är de överallt när jag kommer tillbaka!


Valparna är sociala, och det är grannarna med.. ;-)

Som tur är har jag världens bästa grannar som inte bara står ut med valpskall och annat oväsen från hundarna, utan till och med verkar tycka om dem. Jag hoppas att grannarna inte ledsnar innan jag hunnit bli av med några valpar till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback