Snöfritt

Och jag som trodde att det skulle bli vinter nu. Istället har temperaturen klättrat över noll och den lilla snö som fanns har tinat bort. Men inget ont som inte för något gott med sig - sökträningen har tagit fart igen och med lite tur kan det bli ett par gånger till innan vintern kommer på allvar.
 
Det har blivit tre träningspass för Toka, och hon går helt enkelt jättebra! Hon har varit seg som tuggummi efter de senaste löpen, men den här gången är det full fart. Jag vill ju gärna se om vi kan starta i elit under nästa säsong, ska "bara" klara av högre klass sök först. Spår tränar vi också ibland, men det var ett tag sedan nu.
 
Knas har också fått träna sök ett par gånger, och det går bra för honom med. Markeringarna fungerar jättebra, så det är själva söket som behöver övas - olika legor för figuranterna, olika sökterräng osv. Jag har ju ambitioner när det gäller honom med för nästa säsong.
 
Min fina Knas - foto Mikael Åslund
 
Något jag skulle vilja prova med Knas är IPO. Problemet är att hitta några att träna med, inom rimligt avstånd. Det finns en grupp som tränar vanligt skydd och IPO på klubben men jag vet inte hur kunniga de är, eller om jag får vara med (har inte frågat heller). Det finns kunnigt folk i distriktet, men 16-18 mil enkel resa känns lite långt. Få se om jag kan hitta någon kurs till våren kanske.
 
Jag har haft problem med mina hälsenor en längre tid och inte klarat att gå riktiga långpromenader, men nu äntligen har det blivit bättre. Istället lyckades hundarna dra omkull mig här om veckan (jag pratade i mobilen och hundarna fick syn på en katt), så att jag for framstupa och skadade något revben eller kanske bara musklerna mellan revbenen. Idag kändes det bättre, då lyckades hundarna dra omkull mig igen när de fick syn på favoritgrannen. Den här gången landade jag utan att slå mig, men jag vred knät innan jag for omkull så det känns stelt och ömt!
 
Det är visst inte meningen att jag ska få gå som jag vill. Men jag tror jag ska börja styrketräna, för en tredje gång ska byrackorna INTE få omkull mig!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback