Kort uppdatering

Nu har jag flyttat till Dalarna - Djurås närmare bestämt. Än så länge bor jag i en liten mysig tvåa en trappa upp, men jag letar efter något mer permanent. Därför bryr jag mig inte om att packa upp alla flyttkartonger riktigt än, och det är ganska rörigt allting.
Att flytta är verkligen jobbigt när man ska flytta från något större till något mycket mindre! Men väldigt nyttigt, för mina tillhörigheter fick sig en ordentlig rensning.
Nog om detta. Det har hänt mycket på hundfronten också. Finska kullen har genomfört MH med godkänt på skotten, i alla fall 4 av dem. Tila var inne i någon period då allt var läskigt och Anna-Maria valde att bryta efter några moment. Tila har nu börjat löpa, så det var väl både hormoner och åldern som ställde till det. Nu verkar hon ha landat igen, så det blir ett nytt försök i höst eller kanske till våren.
Sedan har det tävlats, i nosework, rallylydnad?, lydnad och bruks. Framgångar har det också blivit, men jag har dålig uppkoppling och får återkomma med (eller rätta till) vissa resultat. Rumba och Sisu har tävlat lydnad med 1:a-pris (eller motsvarande) i sina respektive klasser, tror både Quickstep och Bolero har fått diplom i nosework. Polka har fått certpoäng i spår och placerat sig på pallen 2 gånger. Knas har fått cert i spår och är nu brukschampion. Det är kennelns första brukschampion!
Troja (Absinthe) har egentligen lika många brukscert som Knas, men eftersom man får tillgodoräkna sig ett utställningscert för brukschampionat (och tvärtom) så blev Knas champion först.
Har jag missat något nu? Är osäker på det där om rallyn, men får kolla upp det senare.
Ha en fortsatt skön sommar, alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback