Det händer mycket just nu

Det har varit - och är - ganska rörigt i mitt liv. Min lilla veterinärklinik fick för stor konkurrens, så jag fick lägga ner den och övergick istället till enbart min gamla "karriär" - apotekare. Det såg ut att flyta på ett tag men så blev det kaos på det jobbet lagom till jul, när ca halva styrkan sade upp sig, däribland chefen som godkänt att jag skulle få vara "valpledig" till våren. Det dröjde innan chefsposten blev tillsatt och jag vågade helt enkelt inte satsa på valpar utan ställde in valpplanerna i år.
 
Sedan har det varit fortsatt rörigt på jobbet med fler uppsägningar, många tillfälliga som jobbat och en tillförordnad chef som också haft sitt ordinarie chefsjobb att sköta. Schemat har inte följt någon tydlig regelbundenhet, man kunde börja i stort sett närsomhelst under dagen fram till 15, lunchen infaller någon gång mellan 11 och 15:30, och slutar gör man efter 5-10 timmars arbetsdag. Likaså kan man arbeta 1-10 dagar i sträck, och ledigheterna infaller också väldigt oregelbundet. Detta förutom underbemanning och högt kundtryck.
 
Det här blev för mycket för mig, och jag började desperat titta på jobbannonser (och köpa trisslotter). Men det kändes omöjligt att söka jobb där det ställs krav på fullständig flexibilitet, enorm entusiasm, stresstålighet och villighet att vara tillgänglig alla dygnets timmar. Ok. lite tillspetsat, men nog är många jobbannonser utformade åt det hållet?
 
När jag så höll på att klappa ihop mentalt, fick jag ett mail från en veterinärklinik med erbjudande om jobb! Jag var där med Kiitos för att få lite råd angående hans ena armbåge, som fick en tung träskiva på sig när Kiitos var 5 veckor gammal, och som nu såg ful ut på ED-röntgenbilden. (Det är ingen fara med armbågen, ingen artros kring leden.) Jag blev visad runt den jättefina kliniken när jag var där, och när jag gick sade jag att de fick gärna höra av sig om de ville ha hjälp någon gång. Och så kom det här fantastiska erbjudandet!
 
Så nu ska jag flytta från Östersund till Djurås i Dalarna. Det känns förstås vemodigt att flytta från vänner och bekanta i Östersund, men det här erbjudandet är ett sådant jag inte kan - eller vill! - tacka nej till. Det ska bli såå roligt! Det är också väldigt fint i Dalarna och det är betydligt närmare till släkt och vänner i Uppland.
 
Men, det betyder fortsatt kaos. Nu tillkommer alla bestyr med att flytta, städa, säga upp avtal om el, telefon, adressändring, städa, sortera, kasta och ge bort prylar. Och på det kom kennelläger och MH (klart!), tävlingar och?
 
Kennellägret med MH är som sagt avklarat, och var mycket trevligt! Vi var på Västra Medelpads Brukshundklubb i år igen, och trots att man hotat med regn hade vi fint väder hela tiden. Fyra av fjolårsvalparna har nu godkänt MH. Göteborgarna planerar att gå upp samtidigt senare i år, och den sista går nog också upp senare i år. Samtliga är röntgade med HD A och ED 0, utom Kiitos (HD A, ED 1/2) som råkade ut för en olycka som valp, som sagt. Det blir kanske datortomografi av hans armbågar senare i år, för att få en bättre uppfattning om vad som har hänt. Lyckligtvis är han helt obesvärad.
 
Med allt som har hänt och händer just nu, blir det dåligt med uppdateringar på hemsidan. När flytten är klar och jag blivit lite varm i kläderna på nya jobbet, ska jag ta itu med hemsidan och sköta den bättre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback